Πέμπτη 13 Δεκεμβρίου 2007

Ένα παράδειγμα για την ομαδοποίηση των τιμών των μεταβλητών

Σε αυτή την ανάρτηση έχω ανεβάσει ένα παράδειγμα για το τρόπο με τον οποίο θα μπορούσαν να γίνουν οι ομαδοποιήσεις των τιμών των μεταβλητών. Εάν θα θέλαμε, για παράδειγμα, να εξετάσουμε τη μεταβλητή της συχνότητας εκκλησιασμού,θα βλέπαμε ότι παίρνει τρεις διαφορετικές κατηγοριοποιήσεις τιμών στις έρευνες του ΕΚΚΕ από το 1985-2004. Αυτό που θα μπορούσαμε να κάνουμε είναι η ομαδοποίηση των τιμών έτσι ώστε να έχουμε μία συγκεκριμένη μορφή κατηγοριοποίησης των τιμών που παίρνει η μεταβλητή συχνότητα εκκλησιασμού, γεγονός που θα μας επιτρέπει τη σύγκριση της συγκεκριμένης μεταβλητής στο χρόνο (δημιουργία δηλαδή μίας χρονοσειράς). Αντίστοιχα το ίδιο μπορεί να γίνει και με πολλές άλλες μεταβλητές (βλ. Πίνακες 1-5). Φυσικά οι κατηγοριοποιήσεις τιμών που θα δημιουργήσουμε με τις ομαδοποιήσεις είναι θέμα συζήτησης και μάλλον θα το αποφασίσουμε στα πλαίσια του σεμιναρίου SOCIALDATANET.
Κατεβάστε το αρχείο εδώ

1 σχόλιο:

Ανώνυμος είπε...

Πολύ καλή δουλειά! Νομίζω αυτό είναι ένα από τα βασικά στοιχεία του προγράμματος. Μια μικρή διόρθωση: Η μεταβλητή είναι κάτι γενικότερο από τις έρευνες και γι'αυτό θα πρότεινα να έμπαιναν στην πρώτη στήλη του κάθε πίνακα. Όσο για τη στήλη "ομαδοποίηση" ή "τιμές", είναι προφανές ότι έγκειται στην κρίση του ερευνητή πώς ακριβώς θα γίνει αυτή η ομαδοποίηση.